Victoria (antaresna) wrote,
Victoria
antaresna

  • Mood:
  • Music:

Emotional hijack.

"Negative emotions can have a heavy influence on customers' perceptions of service failures.
Problems can feel even worse when a customer is upset or angry.
In his book, "Working With Emotional Intelligence", Daniel Goleman described a phenomenon called emotional hijacking.
This occurs when emotions become so strong that they hijack the rational part of the brain. People suddenly lose the ability to be reasonable until these strong emotions can be soothed."
И способы его снижения -
Reduce Emotional Hijacking with Emotional Intelligence




Tags: Полезно, Психология, Рабочие моменты
Subscribe

  • Тим-билдинг)

    В общем-то, на этом тим-билдинге я знала не всех. Поэтому познакомилась с несколькими коллегами из другой части офиса. Если люди не против активно…

  • "Смешались в кучу кони, люди..." (с)

    Я смотрю, Citrix держит руку на пульсе современных субкультур🤔😵‍💫 Обновили заставку🦓😅

  • Едина в двух лицах))

    Утро. Попиваю кофе и щурюсь - от удовольствия, а ещё потому что солнце встаёт и заливает собой всё пространство моей небольшой квартиры😋…

  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 0 comments